Πού είναι η ευτυχία; Μπορεί να μου πει κανείς; Την ψάχνω πολύ καιρό...

Της ΑΝΝΑΣ ΓΚΟΥΝΤΑ
Κυρία ευτυχία είστε εδώ; Η πόρτα παραμένει κλειστή και δεν απαντάει κανείς. Κυρία ευτυχία σας ψάχνω τόσο καιρό, όχι μόνο εγώ, πολύς κόσμος σας ψάχνει, γιατί δεν απαντάτε; Κάποτε ήταν πολύ εύκολο να σας βρεί κάποιος,η πόρτα σας ήταν πάντα ανοιχτή, μπορεί να μην ήταν καμία σπουδαία πόρτα ασφαλείας  με χρυσά κουδούνια, ήταν μια απλή,φτωχική αλλά ορθάνοιχτη και έδινε την εντύπωση μιας ζεστής φιλοξενίας.
 Τώρα αυτή η πόρτα δεν μοιάζει καθόλου με την προηγούμενη,δεν μπορώ να πω είναι πολύ όμορφη εξωτρεικά και φαίνεται ακριβή αλλά είναι απρόσωπη. Κυρία ευτυχία γίνατε πλούσια; Πώς; Πότε; Δεν είναι δα και πολλά τα χρόνια που σας θυμάμαι εδώ με πλατύ χαμόγελο και δεν ζητούσατε τίποτα από τους ανθρώπους,μόνο την φιλία,την αγάπη  και την καλημέρα τους.Τώρα τι ζητάτε για να μου ανοίξετε; 
Άνθρωποι ζητάνε μανιωδώς την ευτυχία,παντού και με οποιονδήποτε τρόπο και μερικές φορές σου δίνουν την εντύπωση πως δεν ξέρουν καν τι σημαίνει αυτή η λέξη και είναι λογικό να την ψάχνουν και στα λάθος μέρη.Τελευταία βλέπω πολύ κόσμο να διαβάζει βιβλία,στα πάρκα,στις πλατείες και στις καφετέριες και όσες φορές έχω τεντωθεί να δω τι είδους βιβλία είναι αυτά ,πάντα πέφτω σε τίτλους όπως : Η αναζήτηση της ευτυχίας, Η ευτυχία, Μικρά μυστικά ευτυχίας και Κυνηγώντας την ευτυχία,αυτό το τελευταίο μου έκανε περισσότερη εντύπωση από όλα γιατί δείχνει μια συνεχή διαδικασία για την απόκτηση της ευτυχίας,δηλαδή μια επίπονη διαδικασία και στην ουσία χωρίς αποτέλεσμα γιατί κι αυτός που το έγραψε ακόμα την κυνηγάει. Αλλιώς θα έλεγε : Έφτασα την ευτυχία. Άραγε είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται; Να ήταν ανέκαθεν έτσι; 

Η οικονομική κρίση έχει συμβάλλει σημαντικά στην αναζήτηση της ευτυχίας,ποτέ άλλωστε δεν ήταν τόσο έντονη η επιθυμία των ανθρώπων να γνωριστούν με την κυρία ''Ευτυχία'', ποτέ άλλωστε οι άνθρωποι δεν είχαν περισσότερα υλικά αγαθά από όσο έχουν σήμερα κι όμως φαίνεται να μην αρκούνται σε αυτά και ψάχνουν κάτι ανώτερο για την ψυχή τους πια και όχι  υλικά για να ικανοποιήσουν τον υπέρμετρο εγωισμό τους. Η σχέση των χρημάτων με την αναζήτηση της ευτυχίας είναι αντιστρόφως ανάλογη,όσο μειώνεται η πρώτη άλλο τόσο αυξάνεται η δεύτερη. 
Κυρία ''ευτυχία'' γιατί δεν μου απαντάτε; 'Ισως και να θυμώσατε που έχω τόσο καιρό να έρθω να σας βρω, αλλά ξέρετε όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούσα να βρω μια δουλειά και βρήκα και μετά ήθελα μια καλύτερη δουλειά με περισσότερα χρήματα και βρήκα,μου έδωσαν και μια καλή θέση,μάζεψα χρήματα,πήρα και ένα τεράστιο σπίτι αλλά είμαι μόνη μου,αγόρασα και αυτοκίνητο αλλά δεν έχω τι να το κάνω,δεν έχω κάπου να πάω.Έψαξα να βρω τους φίλους μου αλλά κανείς δεν προλαβαίνει,όλοι έχουν δουλειές,πήγα και σε μερικές εκδηλώσεις να ξεσκάσω αλλά βαρέθηκα και εκεί,όλοι οι άνθρωποι ήταν κλειστοί και έλεγαν μόνο τα τυπικά ακόμα και όταν γελούσαν δεν ήταν με τη καρδιά τους. Κυρία Ευτυχία γιατί αλλάξατε κι εσείς; Δεν είναι ωραία αυτή η πόρτα κι ας είναι πολύ καλά σχεδιασμένη,δεν ανοίγει...κυρία Ευτυχία δεν σας βλέπω..
Ευτυχία είναι όταν αυτά που σκέφτεσαι,
αυτά που λες και αυτά που πράττεις
βρίσκονται σε αρμονία
Μαχάτμα Γκάντι