Ο Νίκος Γκατζογιάννης, γνωστός συγγραφέας και πρόεδρος της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας Αμερικής, στη Θεσπρωτία...

Στο χωριό του, τον Λια Θεσπρωτίας, βρίσκεται αυτή την περίοδο ο γνωστός συγγραφέας και πρόεδρος της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας Αμερικής Νίκος Γκατζογιάννης. Δεν παραλείπει να επισκέπτεται τον τόπο του, με τον οποίο είναι συναισθηματικά συνδεδεμένος σε βάθος, κυρίως τα καλοκαίρια, είτε γιατί η νοσταλγία τον οδηγεί εκεί, είτε συνδυάζοντας άλλες υποχρεώσεις του στην Ελλάδα. Στο Λιά έχει δύο σπίτια: ένα που αγοράστηκε και διαμορφώθηκε σχετικά πρόσφατα και το πατρικό, όπου εκτυλίχθηκαν τα δραματικά γεγονότα του 1948. Και αυτό το πρώτο σπίτι (χτίστηκε αρχικά το 1856) έχει ανακαινισθεί. Όπως έχει πει ο ίδιος: «Ερείπιο ήταν. Ήρθε η κόρη μου και στην ουσία το έχτισε από την αρχή. Εγώ έβαλα τα χρήματα, εκείνη επέβλεπε. Μου είπε, αν χαθεί το σπίτι, θα σβήσει η μνήμη όλης της οικογένειας». Την εμπειρία της αυτή η Ελένη Γκέιτζ τη μετέφερε παραστατικά στο βιβλίο της «Βόρεια της Ιθάκης». Και πρόσθεσε: "Ὁταν έρχομαι με φιλοξενούμενους, τους φέρνω εδώ κι εγώ κοιμάμαι στο άλλο σπίτι. Εδώ, όποτε κοιμάμαι, έχω εφιάλτες. Είμαστε όλοι δέσμιοι της παιδικής μας ηλικίας". Μάλιστα κατά καιρούς, εκτός από Αμερικανούς αξιωματούχους, έρχονται και ομάδες νέων, κυρίως φοιτητών, από την Αμερική, όπου τους ξεναγεί ο κ. Γκατζογιάννης. Ως πρόεδρος της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας Αμερικής ο κ. Γκατζογιάννης, που αναπτύσσει αξιόλογη δραστηριότητα, στο επίκεντρο της οποίας είναι και ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Ηπειρωτών, που θα γίνει στην Πρέβεζα το διήμερο 27-29 Ιουλίου.